Matthew McConaughey - Len preto


     Hovorí sa "šuster, drž sa svojho kopyta" - ono sa tým pravdepodobne nemyslí odkaz na kurióznu anatomickú indispozíciu - ale ja som skôr za to, že keď vieš dobre chodiť, môžeš sa naučiť lietať (poetická chvíľka pripáleného mozgu) a preto ma zaujal fakt, že pán Interstellar napísal knihu pre deti.

    No, napísal. Ono tam toho textu nejak veľa nie je a dovolím si tvrdiť, že nebyť roztomilých ilustrácií Renée Kurilly, Matthewove výkriky do tmy by mali výrazne menšiu šancu uspieť. Ale nie je na tom nič zlé - mnoho kníh pre menšieho čitateľa je založených práve na vizuálnej stránke veci. Veď aj ja sama som ochotná za pekný obrázok odpustiť aj tvrdenie, že sova plieska krídlami.

    Knižka Len preto je v podstate zbierkou motivačných citátikov pre deti, ktoré im majú ukázať a vysvetliť, že je úplne normálne a prirodzené mať protichodné pocity. Ak urobíte niečo zlé, nerobí to z vás zlého človeka. Ak sa vaše okolie zhodne na jednej veci, nemusíte s nimi nutne súhlasiť (príprava na obdobie, keď budú mať volebné právo). Ak chceš jednu vec a tvoj parťák inú, neznamená to, že vo finále to nemôžete robiť spolu (a to nie je návod na friends with benefits). Niektoré výroky mi tak úplne nedávali zmysel, ale predpokladám, že niekedy sú tak krátke vetičky doplnené o konkrétny obrázok veľmi ťažko preložiteľné, keď neexistuje kontext. Alebo mi zase o tridsať kilometrov ďalej zaparkovali kombajn akurát na vedenie.

    Len preto nie je kniha rozprávok na dobrú noc, ale môže veľmi pomôcť malému vnímavému človiečikovi, ktorý sa občas nevyzná sám v sebe. Matthew vysvetľuje, že všetko zlé má dobrú stránku, rovnako ako na dobré veci môže padnúť tieň, a Rennée jeho tvrdenia pre lepšiu zrozumiteľnosť dokonalo ilustruje. Kniha, ktorá je nielen na ozdobu, ale aj na premýšľanie.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Cyklus vlkodlaka - dávno napísaná, dlho očakávaná kingovská jednohubka

Džinovia - koľko trápenia vydrží jedna rodina?

Posledný jednorožec - ročná dávka nostalgie v luxusnom balení